Dominos vänder blickarna mot kyckling i en mättad pizzamarknad
Publicerad november 15, 2025
Publicerad november 15, 2025

Dominos i Storbritannien, en ledande aktör inom hemleverans av pizzor, påbörjar en satsning på friterad kyckling. Företagets vd konstaterar att pizzamarknaden är mättad. Andrew Rennie, som tillträdde som vd för Dominos i Storbritannien 2023, säger att det inte finns någon ”massiv tillväxt” kvar på landets pizzamarknad, rapporterar Financial Times.
Företaget har introducerat undervarumärket Chick ”N” Dip i cirka 200 av sina 1 400 filialer i Storbritannien. ”Vi ser att människors kostvanor förändras något. Om man ser till hela världen är kyckling det protein som växer snabbast. Så att lansera ett kycklingutbud verkade ganska självklart för mig,” säger hon.
Dominos, som öppnade sin första brittiska restaurang i Luton 1985, har noterat en allmän nedgång i efterfrågan på pizza. Totalt minskade antalet beställningar med 1,5 procent under sommarmånaderna. Även Pizza Hut i Storbritannien upplever en minskning av pizzasuget och stänger 69 restauranger i landet.
Källa: TT